Vergelijk SkyFire Ignition Modules

FeatureSkyFire1 Ignition DriverSkyFire2 Ignition
Krachtigere Vonk
Tot 400% meer energie
Meer motorvermogen
Tot 15% meer motorvermogen
Hoge nauwkeurigheid
Gemeten in krukasgraden tussen Input en Ouput.
RPMTollerantie
600~0.026°
6000~0.26°
RPMTollerantie
600~0.018°
6000~0.18°
Cylinders
Voor speciale configuraties, neem contact met ons op.
4 - 8 2 - 12 (inclusief odd-6 motoren)
REV Range
RPM range afhankelijk van motorcode en cylinders.
Hoge toerenbereik is noodzakelijk Race-motoren.
60 - 10000 RPM 30 - 10000 RPM
Accuspanning
Voor speciale configuraties, neem contact met ons op.
12V 6V, 12V en 24V accu's
Hoog Effeciente Bobine
Werkt zonder voorschakelweerstand(en).
0.5 Ohm of hoger 0.25 Ohm of hoger
Ontstekings-ingangssignaal
Punten, contactpunt-vervangers, HALL, reluctor en ECU-gestuurd worden ondersteund.
Distributorless Ignition Systems (DIS)
Timing Analysis
Ignition Advance Timing Tot 2 mappen
Vacuum Advance Timing Tot 2 mappen
2D Map ondersteuning
Tot 200 punten per map
Tot 2 mappen
3d Map ondersteuning
Tot 60.000 punten per map
Tot 2 mappen
Overschakelen tussen benzine en LPG mappen (tijdens het rijden mogelijk).
2nd Map volledig geoptimiseerd for LPG.
Stationair toerental stabilisatie
Toerentalbegrenzer
Soft Start Sequencer
Geen of minimale handgas/choke noodzakelijk tijdens starten.
Start Booster
Makkelijker starten in de winter en bij lage accuspanningen.
Artificial Intelligence
Lijst van algorithmes voor het optimiseren van Spark Control en Spark Timing.
Digital Timing Control (DTC)
Afwijkingen in de verdeler (ingangssignaal) kunnen worden verwijderd of geoptimaliseerd.
Verbeterde gaspedaal-response
Verminderde of het geheel verdwijnen van vermogens-gaps bij gas geven.
Normaal wordt het mengels arm bij gas geven, voordat de verrijking optreedt, dit geeft vermogens-gaps.
Verminderde motor-trillingen
Motoren lopen extreem rustig na ombouw, zie Classic Car Euro Challenge.
Rustiger lopende motoren geven meer vermogen en een lager brandstofverbruik.
Verbeterde emissie-waardes
Waardes kunnen verschillen per auto, enkele voorbeelden met een SkyFire1 Ignition zijn te zien hier.
De meest optimale configuratie is voorgeprogrammeerd in de SkyFire Igntion.
Verlaagd brandstofverbruik
lager brandstofverbruik doordat elke vonk een volledige verbranding garandeert.
Piekdruk wordt hierdoor altijd op het juiste moment bereikt.
Dit kan een besparing tot 10% of meer geven.
Nog lager brandstofverbruik met CNG en LPG
Een extra map voor CNG en LPG kan het brandstof verbruik met 12% verminderen.
Moeilijker ontsteekbare brandstoffen
Brandstoffen zoals E5, E10, E20, propaan/butaan (LPG), CNG zijn moeilijker te ontsteken.
De SkyFire Ignition kan deze moeiteloos aan, met als gevolg van verhoogde ontstekingstemperaturen.
Arme en rijke brandstofmengels
Geen problemen met arme en rijke mengels.
Optioneel Backup Systeem
Behoudt het originele ontstekings-system als een plug en play backup.
In enkele seconden kunt u omschakelen tussen de twee systemen.
Geoptimaliseerd naar Motorcode
Iedere motor is anders, daarom zijn andere instellingen noodzakelijk.
De meest optimale configuratie is voorgeprogrammeerd in de SkyFire Igntion.
Nagenoeg geen temperatuur ontwikkeling in de SkyFire
Normaal is de temperatuur stijging niet boven de ~5 Celcius omgevingstemperatuur.
Nagenoeg geen temperatuur ontwikkeling in de bobine
Normaal is de temperatuur stijging niet boven de ~5 Celcius omgevingstemperatuur.
Elektrische schakeling beveiligingen
Waardes hangen af van de accuspanning.
Overvoltage en undervoltage. Overvoltage en undervoltage.
Plug en play installatie

Optioneel Altijd aanwezig

Geeft geen waardedaling aan uw auto.

Wanneer u uw ontsteking update met een SkyFire Ignition, kun je:
  • altijd terug naar origineel
  • hoeft geen originele onderdelen aan te passen
  • hoeft in de meeste gevallen geen gaten te boren
  • kan uit het zicht geinstalleerd worden

Systemen met bobines welke aan massa hangen worden ondersteund.

Sommige auto's, 1970's Mercedes auto's hebben dit soort systemen.